Comanda carti online de la edituri romanesti si din strainatate.
Free Call 0268 411 986

Cronică din epoca lui Mihai Viteazul

110.00 lei

Cronica de la 1603 este scrisă de Hieronimum Ortelium Augustanum și tipărită de Johan Lanszenberger, în tipografia lui Johann Sihmachers. Volumul apărut acum la Sibiu sub îngrijirea pr. Vasile Oltean cuprinde textul german original în facsimil, precum și traducerea în limba română realizată de Hans Butmăloiu. Textul original face parte din patrimoniul Bisericii „Sfântul Nicolae” din Șcheii Brașovului și este mai puțin cunoscut cititorilor. Prin acest demers editorial, pr. Vasile Oltean oferă cititorilor posibilitatea de a afla mai multe despre Transilvania din epoca în care domnitorul Țării Românești, Mihai Viteazul avea să unească pentru prima dată acest tărâm de celelalte teritorii românești. Cititorii vor afla lucruri interesante din istoria Imperiului Romano-german, în special din spațiul ungar.

Stoc epuizat

SKU: Ralu1 Categorii: , Etichetă: Product ID: 18671

Descriere

„Lucrarea de faţă o dedicăm împlinirii celor 418 de ani de când Mihai Viteazul suportă moarte martirică pe Câmpia Turzii, la puţin timp după ce îşi văzuse visul cu ochii: Moldova, Muntenia şi Transilvania unite într-un singur stat. Deși nu este o carte în care prezența lui Mihai Viteazul este dominantă, ne este dat să cunoaștem prin conținutul ei epoca lui Mihai Viteazul cu toate evenimentele care se petreceau în tot Imperiul Romano-german (spațiul ungar, austriac, românesc, german și italian), cu accent în spațiul unguresc, dat fiind faptul că autorul cărții este un (necunoscut) ungur. Cartea pe care ne-o dorim ediție de text este o impresionantă cronică, care redă evenimentele care s-au petrecut în spațiul amintit începând cu anul 1452, cu victoria lui Huniade şi moartea sa, cu insistenţe pentru evenimentele din perioada lui Mihai Viteazul. Onomastic și biografic autorul cărţii nu ne este cunoscut (lipsindu-i cărții primele 26 de file și neaflând încă un exemplar în țară și peste hotare), dar maniera în care prezintă evenimentele, complexitatea lor, exactitatea şi mai ales competenţa de a le surprinde cu autenticitate dovedesc că prezentările sunt făcute de un martor ocular implicat şi apropiat autorităţilor timpului şi aflat în mijlocul evenimentelor”, spune pr. Vasile Oltean în Cuvânt înainte.

Recenzii

Nu există recenzii până acum.

Fii primul care adaugi o recenzie la „Cronică din epoca lui Mihai Viteazul”