Comanda carti online de la edituri romanesti si din strainatate.
Free Call 0268 411 986
Reducere!

Putere versus Forta

38.00 lei 36.00 lei

Noi credem că trăim în virtutea unor forţe pe care le controlăm, dar, de fapt, suntem guvernaţi de o putere necunoscută, asupra căreia nu avem nici un control.

1 în stoc

SKU: 973-86731-8-6 Categorii: , Etichetă: Product ID: 1990

Descriere

PUTERE VERSUS FORŢĂ
Determinanţii ascunşi ai comportamentului uman

Dr. DAVID R. HAWKINS, doctor în medicină şi filosofie, este un renumit conferenţiar şi expert în procesele mentale. Apariţiile sale la televiziune includ printre altele The MacNeil/Lehrer News Hour şiThe Today Show. Ales membru pe viaţă al Asociaţiei Psihiatrice Americane, el a început să practice psihiatria în 1952; continuând să asiste pacienţii cu nevoi speciale şi după ce a renunţat la consultaţiile de la cabinetul său new-yorkez pentru a se dedica muncii de cercetare.

Dr. Hawkins este autorul a numeroase lucrări ştiinţifice şi materiale video; este co-autor (alături de laureatul premiului Nobel, Linus Pauling) al studiului novator Orthomolecular Psychiatry (Psihiatria Ortomoleculară), apărut în 1973. Activitatea sa terapeutică şi didactică este menţionată în Who’s Who in America.

în prezent este directorul Institutului pentru Cercetări Teoretice Avansate.

Cercetările doctorului Hawkins cu privire la natura conştiinţei au condus la publicarea dizertaţiei sale de doctorat „Analiza cantitativă şi calitativă şi calibrarea nivelelor conştiinţei umane”. Aceasta a constituit baza ştiinţifică de la care a fost scrisă cartea Putere versus Forţă: o anatomie a conştiinţei, devenită ulterior text universitar. Cartea a fost publicată în numeroase ediţii străine şi a figurat în topul primelor zece cărţi cel mai bine vândute în multe ţări, fiind salutată de mulţi lideri mondiali şi laureaţi ai Premiului Nobel, printre care şi Maica Tereza.

Imaginaţi-vă ce ar fi dacă aţi avea acces la un răspuns simplu, prin da sau nu, la orice întrebare pe care aţi dori s-o puneţi? Un răspuns adevărat şi demonstrabil.

La orice întrebare.

Gândiţi-vă la asta.

– din Cuvânt înainte

Noi credem că trăim în virtutea unor forţe pe care le controlăm, dar, de fapt, suntem guvernaţi de o putere necunoscută, asupra căreia nu avem nici un control. – din Prefaţă

“…..deosebit de actuală….o contribuţie semnificativă pentru înţelegerea şi abordarea problemelor contemporane.”

– Lee Iacocca

“apreciez în mod special prezentarea cu privire la influenţa câmpurilor de atracţie în domeniul afacerilor”

– Sam Walton

(fondatorul Wal-Mart)

“O scriere deosebită….răspândiţi bucurie, iubire şi compasiune prin cărţile domniei voastre. Rezultatul acestora este, după cum o ştiţi, pacea…”

– Maica Tereza

“Extraordinar! O capodoperă! Fructul muncii de o viaţă!”

– Sheldon Deal

Preşedintele colegiului Internaţional de Kinesiologie Aplicată

Fie ca e vorba de întrebarile care ne framânta pe toti într-un anumit moment al vietii “Oare prietena mea se vede cu vreun alt tip?” (Da/Nu) “Oare copilul spune tot adevarul cu privire la situatia sa scolara?” (Da/Nu) sau de chestiuni mai complexe ca: “Oare aceasta este o investitie sigura?” (Da/Nu) sau “Aceasta cariera merita sa fie urmata?” (Da/Nu).

Ce-ar fi daca fiecare dintre noi am avea aceasta posibilitate?

S-ar impune imediat implicatii uluitoare.

Gânditi-va din nou.

Ce s-ar întâmpla cu greoiul si – mult prea adesea – fragilul si imperfectul nostru sistem judiciar, daca ar exista un raspuns clar si confirmabil la întrebarea, “Oare X este vinovat de acuzatiile care-i sunt aduse?” (Da/Nu).

Ce s-ar întâmpla cu politica, daca ne-ar sta în masura sa punem întrebarea, “Candidatul X are de gând oare sa-si îndeplineasca cinstit promisiunile pe care le-a facut în campanie?” (Da/Nu) – si am primi cu totii acelasi raspuns?

Si ce s-ar întâmpla cu publicitatea, cu retorica?

Ati prins ideea. Dar nu e vorba numai de atât. Ce-o sa se întâmple cu nationalismul? (“Oare natiunea X este cu adevarat dedicata democratiei”)? Cu guvernul? (“Aceasta lege chiar vine în întâmpinarea intereselor cetatenilor”)?

Daca este adevarat, asa cum se spune, ca omul a învatat sa minta la numai o ora dupa ce a învatat sa vorbeasca, atunci un fenomen de genul celui pe care-l aducem în discutie ar constitui geneza celei mai fundamentale schimbari în domeniul cunoasterii umane, de la începuturile societatii pâna acum. Transformarile pe care le-ar implica – începând de la domeniul comunicarii pâna la etica (de la conceptul fundamental al acesteia, pâna la fiecare detaliu al existentei noastre zilnice) – ar fi atât de profunde, încât e dificil chiar sa ne imaginam ce viata ar aparea în noua era a adevarului care ar urma. Lumea pe care o cunoastem acum ar fi schimbata din temelii, într-un mod ireversibil.

kinesiologie: – substantiv. Studiul muschilor si a miscarilor acestora. [din grecescul kinesis, miscare (kinein, a misca) + sufixul -logie].1

Studiul kinesiologiei a intrat pentru prima oara în atentia stiintei în a doua jumatate a secolului XX, prin intermediul cercetarilor doctorului George Goodheart, care a deschis calea specialitatii pe care tot el a numit-o kinesiologie aplicata. Dr. Goodheart a descoperit faptul ca stimulii fizici benigni – spre exemplu, suplimentele nutritive benefice – pot creste tonusul anumitor muschi indicatori, în vreme ce stimulii daunatori ar cauza acelorasi muschi o slabire imediata. Implicatiile acestei descoperiri au constat în faptul ca, la un nivel mult inferior constiintei conceptuale, corpul avea capacitatea de a “sti” ce este bun, respectiv rau si ca, totodata, prin aceasta tehnica a testarii muschilor, putea semnaliza acest lucru. Exemplul clasic, citat mai târziu în aceasta lucrare, este observarea unei slabiri universale a tonusului muschilor indicatori în prezenta îndulcitorilor artificiali, obtinuti pe cale chimica, si întarirea acelorasi muschi în prezenta unui înlocuitor natural si sanatos.

La sfârsitul anilor ‘70, doctorul John Diamond a perfectionat aceasta specialitate într-o noua disciplina pe care a numit-o Kinesiologie Comportamentala. Descoperirea novatoare a dr. Diamond a fost aceea ca tonusul muschilor indicatori se poate întari, respectiv slabi, în prezenta unor stimuli intelectuali sau emotionali negativi sau pozitivi, exact asa cum se întâmpla în cazul stimulilor fizici.2 Un zâmbet va va face sa aveti o reactie pozitiva atunci când sunteti testati. Afirmatia “te urasc” va va face sa încercati o senzatie de slabiciune.

Ceea ce pare sa actioneze este o forma a constiintei comune, spiritus mundi sau, dupa cum o numeste Hawkins, citându-l pe Jung, “baza de date a constiintei”. Fenomenul atât de obisnuit în cazul altor animale sociale – prin care, de exemplu, un peste care înoata la marginea unui banc de pesti se va întoarce instantaneu atunci când semenii sai fug din fata unui pradator aflat la un sfert de mila mai departe – apartine, de asemenea, într-un fel inconstient si speciei noastre. Pur si simplu, exista prea multe exemple (bine documentate) de indivizi ce au o familiaritate tainica cu informatii experimentate pentru prima data, pentru a nega ca ar exista si alte forme de cunoastere împartasita decât cele realizate prin intermediul ratiunii. Sau, mai simplu spus, aceeasi scânteie de întelepciune interioara subconstienta, ce poate deosebi cele sanatoase de cele nesanatoase, poate deosebi si adevarul de falsitate.

Un element foarte important al acestui fenomen este natura binara a raspunsului. Hawkins a descoperit ca întrebarile trebuie puse în asa fel încât raspunsul sa fie unul foarte clar, prin da sau nu, ca o sinapsa nervoasa care se deschide sau se închide, (asemanatoare celor mai primare forme de “cunoastere” celulara, asa cum fizicienii de vârf afirma ca este natura esentiala a energiei universale). Sa fie oare mintea umana, la nivel primar, un computer uluitor, legat de un câmp energetic universal, care stie mult mai multe decât crede ca stie?

Pe masura ce doctorul Hawkins îsi continua cercetarea, cea mai importanta descoperire a sa a constat într-un mijloc de a calibra scala relativa a adevarului. Prin intermediul acestui instrument, pozitiile intelectuale, afirmatiile ori ideologiile puteau fi masurate pe o scala de la 1 la 1000. Se putea întreba: “acest subiect (carte, filosofie, învatator) calibreaza la nivelul 200? (Da/Nu); la 250? (Da/Nu) ”; si asa mai departe, pâna la punctul în care calibrarea putea fi determinata precis. Implicatiile enorme ale tehnicii de calibrare au constat în faptul ca, pentru prima data în istoria umana, putea fi probata validitatea ideologica a oricarui subiect.

Printr-o munca de douazeci de ani de asemenea calibrari, Hawkins a putut analiza spectrul complet al nivelelor constiintei, dezvoltând o harta fascinanta a geografiei experientei umane. Aceasta „anatomie a constiintei” produce un profil al întregii conditii umane, permitând o analiza comprehensiva a dezvoltarii emotionale si spirituale a indivizilor, societatilor si a rasei în general. O viziune atât de profunda si de cuprinzatoare nu ofera doar un nou instrument de întelegere a calatoriei omului în univers, ci si un ghid care sa ne ajute pe fiecare dintre noi sa determinam unde anume ne aflam pe scara iluminarii spirituale.

Doctorul Hawkins reuneste în acest volum fructele unei munci de cercetare ce s-a întins pe decenii, abordând si subiectul descoperirilor revolutionare din domeniile fizicii avansate a particulelor si a dinamicilor nonlineare. Pentru prima data în istoria intelectuala a Occidentului, autorul acestei carti arata ca lumina rece a stiintei nu face decât sa confirme ceea ce misticii si sfintii au spus întotdeauna despre Sine, Dumnezeu, si adevarata natura a realitatii. Aceasta viziune asupra vietii, esentei si divinitatii prezinta o imagine a relatiei omului cu universul. Este o perspectiva unica prin faptul ca satisface atât sufletul, cât si ratiunea. Va stau la dispozitie aici multe fructe intelectuale si spirituale, dar înca si mai multe le puteti oferi voi însiva.

Dati pagina. Viitorul începe acum.

Cuvânt înainte – E. Whalen, Editor Bard Press Arizona, 1995

Tereza.